Lyhyesti ja ytimekkäästi ; en tule koskaan saamaan tilaamiani ja maksamiani kenkiä.
Minä, kuten moni muukin, tilasi Members.comin Jeffrey Campbell-kampanjasta Litat. Tässä postauksessa kerronkin tilauksestani ja sen kohteesta vähän enemmän, mutta siis, kyseessä oli JC:n Litat mustana glitter-versiona.
Maksoin kengät suoraan Visa Electronilta, maksuni hyväksyttiin ihan normaalisti ja melkein heti oston jälkeen sainkin tilausvahvistuksen sähköpostiini.
30. marraskuuta vastaanotin sähköpostiini toimitusvahvistuksen, jossa kerrottiin kenkieni olevan matkalla ja toimituksen kestävän noin 2-5 päivää.
Kun Facebookkiin ja blogeihin alkoi ilmestyä JC:n alesta ostettujen kenkien kuvia ja tekstejä nyt viime aikoina, muistin että omistani ei ole kuulunut pihaustakaan!
Haemme kämppisten kanssa postia vähän silloin tällöin, joten mietin Postin ilmoituksen jääneen sinne lojumaan, sähköpostissa kun ei ollut mitään saapumisilmoitusta. No mutta, palasin kuitenkin postilaatikolta tyhkin käsin joten päätin ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.
Lähetin eilen illalla seuraavan viestin :
" Hei!
Tilasin teiltä Jeffrey Campbell-kampanjasta eräät kengät mutta ne eivät ole vieläkään saapuneet. 30. marraskuuta sain viestin jossa kerrottiin toimituksen lähteneen matkaan ja kestävän 2-5 päivää mutta vieläkään kenkiä ei ole näkynyt! Voisitteko ystävällisesti auttaa minua ja kertoa missä kengät ovat ja milloin saapuvat?
Ystävällisin terveisin, Sinna ******** "
Ja tänään olin vastaanottanut seuraavan vastauksen :
" Hei Sinna ********, kiitos viestistäsi.
Valitettavasti tilauksesi on peruuntunut jostain syystä. Emme osaa tarkkaan sanoa miksi mutta yleensä syynä on tekninen vika tai emme ole saaneet kyseistä tuotetta/tuotteita valmistajalta/toimittajalta. Pahoittelemme tätä kovasti ja olemme laittaneet sinulle 5 euroa membersrahaa hyvityksenä jotka voit käyttää tilatessasi meiltä seuraavalla kerralla. Päämääränämme on asiakkaiden tyytyväisyys ja toivomme että vierailet myös tulevaisuudessakin sivuillamme. Jos sinulla on jotain kysyttävää tai epäselvää, otathan yhteyttä meihin uudelleen niin autamme sinua parhaalla mahdollisella tavalla. Hauskaa illanjatkoa! "
Anteeksi nyt vain ... mutta ... mitä HELVETTIÄ?!
Erittäin mukavaa että mulle ilmoitetaan tilaukseni peruuntuminen vasta kun sitä itse kysyn ... teknisestä viasta tuskin voi olla kyse, koska mulla on todisteena itse tilaus, tilausvahvistus sekä toimitusvahvistus.
Jos kerta tuote olisi syystä X loppunut niin miksi minulle on SILTI lähetetty toimitusvahvistus että paketti on matkalla jos ei ole mitään postitettavaa? Miksi minulle ei ole ilmoitettu tilauksen peruuntumisesta?!
Mitä, jos olisin ollut niin urpo ja odotellut kenkiäni viikko tolkulla tuiki tietämättömänä siitä etten niitä koskaan tule saamaan, koska hyvinkin suuresti epäilen että asiaa olisi koskaan korjattu toiselta taholta.
" Pahoittelemme tätä kovasti ja olemme laittaneet sinulle 5 euroa membersrahaa hyvityksenä jotka voit käyttää tilatessasi meiltä seuraavalla kerralla. "
No sepä ihan helvetin kiva juttu, koska luuleeko joku tosiaan että tämmöisen jälkeen aion tilata sieltä heti samantien jotain uutta?! Ja toisekseen, se että en saa tilaamiani kenkiä ilman pätevää syytä mutta se että saan kyllä hyvitykseksi 5 € Members-tililleni rahaa pitäisi lämmittää mieltä? Ehh ... kiss my ass.
Sitä paitsi, niin kuin kerroin, maksoin kengät heti tilauksen yhteydessä. Viestissä ei puhuta mitään rahojeni palauttamisesta, ei sanallakaan. Tai, ehkä siellä päässä ollaan niin viisaita että palautetaan ne oitis takaisin?
Enpä usko, epäilen hyvinkin vahvasti. Tietenkin aion laittaa vastausta perään ja vaatia sekä SAADA rahani takaisin. Ei minulla ole vajaata 95 € heitettäväksi taivaan tuuliin tuosta noin vaan!!
Käsittämätöntä paskaa, suoraan sanottuna.
Olen itse tilannut kerran aikaisemmin Members.comista ja silloin kaikki meni hyvin, sekö olen tietenkin lukenut monien positiivisia kokemuksia kyseisestä netti-kaupasta. Omasta mielestänikin kaupan perimmäinen idea on loistava ja hieno tilaisuus monelle joilla ei ole tuosta noin vaan rahaa tuhlata täysi hintaisiin merkki-tuotteisiin.
Virheitä ja mokia sattuu, itse kullekin tässä elämässä mutta olisi kiva että niistä otettaisiin jonkinlainen vastuu sekä ilmoitettaisiin miten asiat oikeasti ovat, niin säästyttäisiin monelta mielipahalta. Olen tällä hetkellä oikeasti todella kypsynyt sekä surullinen asian johdosta.
Yhdet kengät eivät juu maata kaada, mutta kyllä tästä silti aikamoinen paskan maku suuhun ja vähän muuallekin jää :(
EDIT // : Sain juuri vastauksen suht kipakkaan viestiini, heh ihan asiallinen se kuitenkin oli, ja rahat maksetaan tietenkin tämmöisessä tilanteessa takaisin kortille jolta maksoin. Huh! :)
Silti harmittaa etten saanut noita kenkiä. No, ehkä sitten joskus muulloin. Kiitos ja anteeksi!
Aika pyllystä moinen toiminta. :( Kaverille sattunut samaa Elloksen kanssa. Huomasin muuten, ettet ollut tuossa lähettämässäsi s-postissa maininnut maksaneesi niitä kenkiä vaan totesit vain tilanneesi. Voi olla, että siellä käsitetty tällä tavalla jolloin rahojen hyvittämistä ei ole ehdotettu.
VastaaPoistaNiin on aika ikävää :/
PoistaHyvä huomio! Jotenkin kai oletin että näkevät sen siitä laskun/tilauksen nrosta mikä viestiin myös piti laittaa ... mutta siis, tähän uusimpaan laitoin ihan selvästi että maksoin kengät tilauksen yhteydessä suoraan. Toivottavasti tämä päättyy vielä hyvin ja saan rahani takaisin, vaikka olisin kaikin mokomin halunnut nuo kengätkin :/
Mitä helvettiä? o.O Toivottavasti saat rahas takasin, ihan vitun ihme toimintaa, koskaan en oo kuullu vastaavaa ko. mestasta tai ylipäänsä mistään muustakaan nettikaupasta :O
VastaaPoistaHyvä kysymys! En mäkään, pelkkää hyvää olen kuullut ja itsekin kokenut joten on aika hämmentävää ... kiitos, toivottavasti saan rahani takaisin ilman sen kummempaa säätämistä :)
PoistaMitä ihmettä?? :O Yleensähhän siellä sivuilla näkyy suoraan, jos joku tuote tai koko on loppuunmyyty. Tuliko siulla muuten sen toimitusvahvistuksen mukana se pakettitunnus, jolla voi seurata paketin kulkua?
VastaaPoistaMiulla on nimittäin jokaisessa Memberssin tilauksessa tullut toimitusvahvistuksen mukana se koodi, ja oon sillä saanut seurattua pakettien kulkua. Tähän mennessä ainakin on kaikki paketit tulleet perille asti, ja jokaisesta tilausvahvistukset, arvioitu toimitusaika ja toimitusvahvistus. :) Harmi kumminkin, kun on nuin käynyt, mutta onneksi saat rahasi takaisin, mutta miunkin mielestä heidän olisi pitänyt tuosta peruuntumisesta ilmoittaa ehdottomasti heti, kun se kävi ilmi, eikä vasta silloin kun sie kysyit asiasta. Aika suosittuja tuntuivat nuo JC:t olevan, taisivat melko vauhdilla loppuakkin.
Äh, mun vastaus ei sitten näköjään koskaan tullutkaan ...
PoistaMutta niimpä, ei näkynyt näiden kohdalla missään tai missään koossa että on SOLD OUT.
Tuli, ihan kokonaan se toimitusvahvistus mutta enhän sitä nyt siinä tajunnut katsoa sen tarkemmin ...
Mullakin on kaikki mennyt aikaisemmin oikein hyvin, siksi niin päähän ottikin ja ihmetytti :/ Onneksi sulla ei ole ollut mitään ongelmia eikä toivottavasti ole jatkossakaan :)
No ohhoh :O Tilasin samat popot ja sain jopa tekstarina ilmoituksen paketin saapumisesta. Outoa kyllä että sait tuon lähetysvahvistuksen, mutta yhtäkkiä koko kenkäparia ei ole olemassa o_O Pistää kyllä ketuttamaan, ei auta kuin toivoa että tulee uusia samanlaisia tarjouksia!
VastaaPoistaHuomasin ;)
PoistaMä sain nuo vahvistukset ihan normaalisti ja sitten ... en mitään. Ei mulle erikseen edes ilmoitettu että en tule saamaan kenkiä tai saan rahani takaisin, piti sekin itse kaivaa esille :/
Kannattais varmaan ottaa ihan ensimmäisenä selvää putiikin luotettavuudesta kun netistä menee tilaamaan.
VastaaPoistaHarvinaisen hyvä pointti!
PoistaItse olen aikaisemmin kyseisestä kaupasta tilannut sekä moni kaverini/tuttuni ja pelkkää hyvää kuullut, mutta vahinkoja näyttää sattuvan paremmissakin piireissä :/